diumenge, 31 de maig del 2020

"Del desig" Joan Ferrater (Editorial Empúries)



"Després de la por de morir, hi ha l'orgull, que és la passió fonamental de tothom, no pas diferent de l'amor sui. Les passions actives, s'alimenten d'orgull ferit. L'amor sui s'exerceix en la lubricitat i la golafreria."

"Benigna solitud, els més insòlit de tots els meus béns. Solitud abnegada, que m'allibera de l'enveja i la ira. (Enveja i ira són, en canvi, el corcó que rosega la solitud dels altres.)"

"Que em faci vell i que mai no em separi de mi mateix."

"Vaig darrera del sentit total i, com més m'hi acosto, més m'allunyo del veritable sentit total, que és el sentit integrat en la circumstància."

"És d'estricta justícia que no oblidi que, ja abans que es presentessin els meus nens, jo m'havia posat a llegir Valéry."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada